Friday, November 16, 2012

pengsan !

aku memang rasa nak pengsan bila tengok meja sendiri .
huh . di sana sini kertas . merata-rata .
hidup aku jadi haru . tapi itu lah kerja . WHAT TO DO .
amanah bro ! ha ha ha .

kadang-kadang aku TERmengeluh . tak elok kan .
tapi naluri manusia aku , terlepas laku .
aku sangat penat . sangat2!

sedangkan sebenarnya , aku sangat tak boleh stress .
productiviti aku semakin berkurangan .
aku tak mampu nak lupa kan kerja walau sesaat .
YA ALLAH . lapangkanlah dada dan waktu ku .
semoga aku tenang .. ;')

ada orang  tanya aku

UCU : macam mana kau mengandungkan budak ni ude . senang nak jaga . tak meragam . 
           ini jenis budak , campak mana je tak ada masalah . senang orang nak jaga .

AKU : tak ada ape pun cu . mcam biasa je .. 

sebenarnya , ramai yang cakap , senang nak jaga Rayyan . Alhamdulillah . sepanjang nak masuk 3bulan ni ,
aku akui , Rayyan mmg jenis budak yang banyak ragam . dia tak pernah sakit teruk , cuma time nak masuk 2bulan tu dia ada batuk 3hari yang ada kahak , tapi aku masih percaya . khasiat susu ibu . aku tak bawak dia g klinik pun , dia baik dengan sendirinya . rayyan pun tak pernah kembung perut , alhamdulillah . so , aku tak tahu lah kalau orang tanya mcm mana nak handle anak kembung perut . semoga Rayyan terus sihat . ;)
hm .. Rayyan tidur tanpa buaian , Rayyan ralat tengok TV , Rayyan suka isap jari , kunci utama nak tidokan rayyan adalak kenyangkan dia . ha ha. kalau dah kenyang , kau bg dia tengok TV , dia leka-leka , tido lah sendiri .. Rayyan tak pandai mengamuk kalau kejut dia tido . cuma mengamuk kalau lmbat bgi susu . Rayyan kuat minum susu . huhu . walau aku kena usaha lebih tapi hati ibu  mana tak bahagia tengok anak dia membesar bagai juara kan .

ok , stres-stres . bila tengok gambar ni , terus hilang stress ;)


Ini buah hati pengarang jantung saya ;)
cuma apa yang boleh aku cakap . masa aku mengandung , aku memang sensetif . aku selalu terasa ,
tapi aku ingat , aku mengandung kena jaga tingkah laku . so , aku selalu cakap kat rayyan masa dia dalam perut . "rayyan nanti jangan meragam ye , jadi manusia yang menyenangkan semua orang ye" "rayyan dah besar jadi anak soleh , anak beriman, anak yang kuat ye" "rayyan nanti kena pandai bawak diri , jangan memgharapkan orang , kena usaha buat sendiri " aku tahu ayat aku semua macam emosi kan .. ha ha , tapi mungkin jugak ayat emosi aku tu yang buat rayyan tahu diri dia . ;') 

lagi satu , time aku mengandung aku mmg tak ada masalah alah teruk , ada ar jugak muntah tapi tak teruk sangat lah  TAPI , dari awal mengandung aku kekurangan KALSIUM yang agak teruk . dari awal sampai hujung mengandung , aku sakit tulang , dengan kebas sana-sini . YA ALLAH . doctor pun tak leh nak wat apa , sebab itu skit pembawakan budak . dan sehingga usia kandungan 8bulan ++ aku masih pegi kerja naik motor . opss ! jangan pandang serong pada suami aku , bukan dia tak bagi aku bawak kereta , tapi aku yang TAK NAK ! sebab aku duduk klang , aku keje kat PJ , mampu aku nak meredah jem pegi balik . huh . naik darah tinggi , so , aku lebih selesa naik motor .. biar lah apa orang kata , ye AKU PENUNGGANG TEGAR . ;) siapa kata orang mengandung tak kuat ? hehehe , semoga Rayyan KUAT ! InsyaAllah . 


politik office memang memualkan.

2 comments: