Saturday, November 17, 2012

impian hati , idaman kalbu

malam-malam ni , memang waktu sesuai , bila Rayyan dah tido , mama ada masa nak berangan.
dan membuat keputusan untuk share di sini .
since aku seorang ibu yang menyusukan rayyan secara exclusive ,
haruslah , aku adalah insan yang gigih mengepam susu untuk dijadikan bekalan buat rayyan .
rayyan dah semakin tinggi permintaannya , paling kurang dia minum , 20oz dari 7pg-7mlm , dan kadang-kadang boleh minum 27oz , ikut mood dia .
bagi amatur macam aku yang guna marmet (cara semula jadi, guna jari tanpa pump) style .  memang
marmet mampu kosongkan breast korang 100% , sangat bagus . kerana ianya skin to skin touch yang boleh meransang pengeluaran susu .
tapi , buat masa sekarang yang dah masuk hujung tahun , ianya agak tidak practical untuk aku .
walaupun boss aku tak kisah aku ambik masa 1jam 10min kelongaran waktu kerja , dimana aku akan perah susu pada pukul 8.30pg , 11pg , 1.30ptg dan 4ptg , setiap sesi ambil masa 20min .
tpi , sekarang kerja aku bertimbun-timbun , almaklumlah dah masuk hujung tahun .
cara marmet agak letih , tangan dan tengkuk akan lenguh . kengkadang tak larat rasanya .
tapi aku gagahkan jugak , demi rayyan tercinta .. :)
aku tercari-cari pump yang review nya baik dari mommy-mommy yang lebih berpengalaman .
dan ini adalah idaman kalbu :

madela freestyle ;) cinta.cinta .
merujuk pada google search yang aku dah buat , memang ramai yang puas hati dengan FS ni . tak silap aku , pump ni adalah pump terkecil di dunia , besar tapak tangan je . maksudnya ia mudah dibawa kemana-mana .
kenapa namanya freestyle . sebab dia handsfree ! hebat kan . boleh buat kerja lain sambil pump .
dia ada masa , tu , yang ad a nombor tu , so, kita boleh tahu dah bape lama kita pump . weeee ~
sungguh jatuh cinta .dia ringan , dan boleh operate guna bateri . tapi regenya agak mahal . ehem .. :) tertelan air liur sat . paling murah RM16** .. orang macam aku yang bukan tahap kemampuan aku . ku pendamkan hasrat di hati . tak pe lah , mungkin belum rezeki aku lagi .. insyaAllah . satu hari nanti . SATU HARI NANTI .

dan lagi satu , InsyaAllah akan aku usahakan jadi milik aku .. adalah yang ini ...
madela swing :) insyaALLAH .

dia ringan . dia kecil . suction smooth mcm hispan baby yang dapat merangsang penghasilan susu .
harga RM65* . ada bunyi , review org kata macm vibrate . mudah dibawa . wuuhhuuu ..
aku sangat2 memerlukannya . InsyaAllah rezeki Allah . :)

kenapa aku suka madela ? sebab masa kat HTAR rayyan kena tahan dulu , aku tinggal kt ward , diorang ada sediakan pump madela ni . tak tahu model ape . besar je . tapi suction dia smooth jeeee ..
sejak tu aku jatuh hati dengan madela dan ditambah dengan review org pasal madela pump . ape segala jenis , bagus jeee . aku semakin yakin . ha ha ha.

ada suara sumbang kata , membazir beli pump memahal . 
sebab beli pump mahal sekali , tak payah beli susu tepung 
tiap minggu yang bila ditambah , mahal jugak jumlahnya .
dan yang paling penting jawapan aku :
"saya hanya mahu berikan yang terbaik untuk RAYYAN dan SUSU IBU adalah yang TERBAIK"

No comments:

Post a Comment