Monday, November 19, 2012

hamster merah saya .

Assalamualaikum .
hai hai hai ;) hari ni hari isnin . hari paling malas .
kerja aku berlambak-lambak . rasa nak muntah .
kalau boleh up sikit . muntah hijau ! ha ha ha .

tadi balik g isi minyak motor , baik punye parking ,
baru aku perasan dah dekat 5thun aku bawak dia kehulu krhilir ,
banyak betul jasa dia pada aku ...
aku tak de pun snap pic dia ..
 jom kita tengok , siapa yang aku maksudnkan ....

ini si gagah saya
:) inilah harta yang bapak bagi pada aku . ye . sebenarnya dia bagi aku motor lama , pastu dia beli motor ni , motor baru , 5thun lepas .. mcm biasalah aku guna ayat bodek baik punya lah nk tukar motor .
bapak bgi tukar pakai . last3 dah tak tukar pakai dah . dia bagi terusssss .. cool kan bapak aku .
walaupun mak pak orang lain bagi kereta , tak pe , aku tetap bersyukur , bapak aku sudi bagi aku anugerah ni . ini cinta kasih dari ayah pada anaknya . banyak kenangan aku ngn moto ni . excident pun ngn moto ni .
motor ni lah yang aku bawak kehulu kehilir . dengan selamba nya , balik kampung naik motor sorang-sorang . Bangi-Sekinchan . memula , bapak aku bising2 gak . ye lah risau . tapi aku mmg tak kuasa nak turun naik tren , menpak g pudu . ambik bas . MALAS . ha ha , kalau naik moto nak balik bila-bila pun boleh .
sampai lah aku kerja , masih naik motor lagi klang-PJ .kalau orang tanya tak penat ke ? tipu kalau cakap tak penat , tapi bak kata pepatah ."alah bisa tegal biasa" . membawak sampai aku dah kawen dan mengandung . masih lagi bawak motor . semua orang risau tengok aku , 8bulan still merempit bawak motor ulang alik klang-PJ-klang . ntah lah , bagi aku , aku percaya kuasa Allah . aku yakin Allah akan lindungi aku , DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya. aku tak nak orang kata aku lembik .
aku tak nak orang nampk aku lembik , sebab aku BOLEH .
bukan en.suami tak suruh aku drive . tapi aku yang tak nak  rimas aku nk mengadap jalan jem  , jawpannya
adalah TAK NAK . ha ha ha . aku selesa dengan si merah ni .. ntah lah , aku mmg lagi suka bawak moto dari kereta . sebab dlam kereta kau tido. ha ha ha .
apa-apa pun . inilah amanah yang bapak bagi . semoga ianya teruus elok dan berguna !

Rayyan dan tido . aku pun mengantuk !

No comments:

Post a Comment