Friday, September 30, 2011

aku bagi muka , kau pijak kepala

hey hey hey . aku tak percaya cinta .
aku tak percaya cinta .... annoying kan ? *abaikan*

okey , entri kali ni , tak berapa nak berat tak berapa nak ringan .
yang sedang-sedang saja . hee~

baca tajuk entri pun korang mesti rasa aku dalam keadaan . BENGGANG .
mungkin dan , agak ah .
dalam hidup aku , aku jumpa ramai orang , aku berkawan dengan macam-macam
perangai orang . for sure , mengkome pon same jugak kan .
kenalah dengan pepatah melayu "rambut sama hitam hati lain-lain"
walau pun kau kaler rambut , rambut kau asalnya hitam asli berkilau bercahaya kan ?
kecuali lah , kau berdarah campuran . tak payah lah aku terang kan , aku pasti yang korang faham .

macam-macam perangai manusia ni .
tapi sekarang ni ,eh . bukan sekarang . sejak berzaman dulu kala.
tersebut lah kisah , aku ni tak de lah baik sangat .
manusia , biasalah . tak sempurna . kan . pernah gak aku sakit kan hati orang .
dan orang pun penah sakit kan hati aku . so aku ambik satu prinsip hidup iaitu
"Aku perlu kurang dan kurang dan kurang kan tindakan yang boleh menyakitkan hati orang"
aku stress kan pada ayat di atas KURANG sebanyak 3x. maksudnya ini serius !
so. aku tak nak carik masalah dengan orang . tapi kan ,
korang pun mesti setuju ngan aku . bila aku cakap , kita baik sangat dengan orang ,
bagi muka sangat dengan orang . orang pijak kepala kita . SETUJU ?

kenapa manusia selalu mengambil kesempatan ?
kenapa kita perlu macam tu ?
aku tak faham .
nonsense !

p/s: sangat sakit hati . terima kasih .

No comments:

Post a Comment