Saturday, November 5, 2011

saya ada kampung , awak ada ?

hey , aku taip entri ni sepantas yang mampu , seringkas yang boleh , sepadat mungkin.
tengok entri pon da tahu kan ? peristiwanya adalah : RAYA KORBAN .
haruslah semua orang yang ada kampung pulang ke kampungkan . begitu juga aku .
aku bukan orang bandar , tapi merantau di bandar . ;) demi sesuap nasi , aku gagahi juga .
kali ni , aku rasa lain , aku rasa tak sabar sangat nak balik kampung . mungkin sebab aku rindu orang kampung dan anak-anak kakak sulung aku , caca ngan akid . sumpah rasa diorang tu terlalu suci dan aku sangat sayangkan mereka . terlalu berharga anugerah dan kurnia yang allah beri pada aku , KELUARGA SEMPURNA . keluarga yang sanggup terima aku walau besar mana kesalahan aku , keluarga yang sanggup bersusah senang bersama aku . terima kasih KELUARGA ! ;') besar pengorbanan mereka pada aku . terutama mak dan bapak . tak pernah kata TIDAK atas kehendak dan keperluan aku , yang didik aku jadi manusia , beri aku makan pakai tempat tinggal bawak pergi klinik bila sakit , beri aku pendidikan secukupnya samapai aku jadi macam sekarang . walau pun tak lah seGAH orang lain , tapi cukup untuk meringankan beban mereka dan buat mereka kata "anak aku jadi jugak orang berguna" . aku tak cukup sempurna , aku manusia biasa , tapi apa yang aku tahu , aku akan cuba buat mereka senang , mereka senyum untuk ubat jerih payah pengorbanan mereka pada aku .
itu saja mungkin . aku dah kat kampung !
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KORBAN .
*ingatlah , ramai yang sudah berkorban untuk kita , hargailah*
adik aku dok kua masuk bilik nak pakai notebook ni . heee~

No comments:

Post a Comment